10. aprill 2016

Neljakordne olümpiavõitja teatas karjääri lõpetamisest

Jaapani ujumislegend Kosuke Kitajima
Täna lõppesid Jaapanis Tokyos riigi katsevõistlused, mis määrasid koondise kes sõidavad Rio olümpiale. Üks ujujatest, kes Riosse ei pääsenud oli neljakordne olümpiavõitja Kosuke Kitajima.

33-aastane Kosuke Kitajima, kes võitis nii Ateena kui ka Pekingi olümpiamängudelt kuldmedali 100 m ja 200 m rinnuliujumises teatas tänasel pressikonverentsil, et riputab prillid varna.

"Ma tahan tänada kõiki kes mind toetasid. Ma tahtsin minna veel enda viimastele olümpiamängudele ning ma olin endas kindel, et ma suudan ka seda saavutada, kuid seekord läks nii," ütles Kitajima pressikonverentsil.

Legendaarne Jaapani rinnuliujuja oli 100 m rinnuliujumise poolfinaalis parem Jaapani Ujumisliidu poolt üles seatud A-normatiivist, kuid ei suutnud finaalis samaväärset aega näidata ning pidi sootuks leppima hõbemedaliga. Kuna Jaapani Ujumisliit nõuab, et A-normatiivist peab kiiremini ujuma just finaalis, siis jäigi uks Kitajimale suletuks. Rinnuliujuja pääses ka 200 m distantsil finaali, kuid seal poodiumile ei mahtunud.

Kitajima vaatas tagasi ka enda saavutustele ning oli väga tänulik enda karjääri eest. "Ma tänan eriti enda treenerit Hirai'd, kelleta ma poleks olümpiakulda võitnud," ütles neljakordne olümpiavõitja. Enda kõige meeldejäävamaks ujumiseks peab Kitajima Pekingis võidetud 100 m rinnuliujumise kulda. "Toona oli Alexander Dale Oen väga heas vormis ning ma ei olnud 100% kindel, et ma suudan võita, aga see tulemus, see aeg, see esitus oli minu jaoks perfektne."

Kosuke Kitajima saavutused:

4x OM-i kuldmedalist
1x OM-i hõbemedalist
2x OM-i pronksmedalist

3x MM-i kuldmedalist
4x MM-i hõbemedalist
5x MM-i pronksmedalist

Püsitatanud 1x maailmarekordi 100 m rinnuliujumises ja 3x maailmarekordi 200 m rinnuliujumises.

Kosuke Kitajima isiklik rekord 100 m rinnuliujumises on 58.90 ja 200 m rinnuliujumises on 2.07.51.

PÜSIGE LAINEL!