12. oktoober 2016

17-kordne Euroopa meister ja Triin Aljandi kunagine konkurent lõpetas eduka ujujakarjääri

Neljadel olümpiamängudel käinud hollandlanna Inge Dekker tõmbas enda kuulsusrikkale ujujakarjäärile joone alla. 31-aastane vabalt- ja liblikujumise sprindispetsialist on rahvusvahelistel tiitlivõistlustel osalenud viimased 15 aastat ning säravaim auhind on kahtlemata Pekingi olümpiamängude päevilt kui Dekker tuli Hollandi 4x100 m vabalt teatenelikus olümpiavõitjaks. 

31-aastane Inge Dekker otsustas juba neli aastat tagasi Londoni olümpiamängudel, et Rio mängud jäävad tema viimasteks. Kuid pääs Rio olümpiamängudele oli hollandlanna jaoks kõike muud kui lihtne. Veebruaris diagnoositi ujujal vähk ning kuu aega hiljem lebas ta juba operatsioonilaual. Sellest hoolimata taastus ta haigusest kiiresti ning pääses ka olümpiamängudele.

Rio mängudel pääses Dekker 50 m vabaltujumises poolfinaali kus ta saavutas 16. koha. Olümpiafinaalis osales ta 4x100 m vabaltujumises kus Hollandi naiskond pälvis neljanda koha. "Pääseda Riosse peale enda haigust, siis võin kindlalt väita, et see oli minu elu üks suurimaid saavutusi," rääkis Dekker. "Kuigi me jäime neljandaks, siis ma olen väga uhke et me võitlesime medalite nimel."

"Ma olen loonud koos enda noorema õega ujumiskooli enda kodumaal. Nüüd kui olen ujujakarjääri lõpetanud on mul rohkem aega tegeleda sellega," selgitas hollandlanna enda tulevikuplaane. "On aeg uuteks väljakutseteks."

Inge Dekker keskel, Triin Aljand paremal
Enda pika ja eduka karjääri jooksul võitis Dekker igat karva olümpiamedali naiste 4x100 m vabaltujumises. Lisaks on hollandlanna 10-kordne maailmameister ja 17-kordne Euroopa meister. 

Kui Triin Aljand aastal 2010 Euroopa lühiraja meistrivõistlustel esmakordselt poodiumile tõusis ja pronksmedali võitis, siis poodiumi kõige kõrgemal astmel seisis just Dekker. Kuna eestlanna oli samuti vabalt- ja liblikujumise sprindispetsialist, siis väga tihti võistlesid nad teineteise vastu.

PÜSIGE LAINEL!